BADANIA
I OPTYMALIZACJA PROCESÓW HR
Wierzymy, że podejmowane działania z zakresu polityki HR powinny być nakierowane na wspieranie realizacji celów biznesowych oraz stałe podnoszenie efektywności pracowników i procesów.
Zbadamy dla Ciebie obecną sytuację w obszarze rekrutacji w Twoim środowisku pracy oraz siłę Twojej organizacji w konkurowaniu na rynku pracy. Zarekomendujemy działania, które pozwolą Ci osiągnąć skuteczność.

1.
OPTYMALIZACJA PROCESÓW REKRUTACYJNYCH WRAZ Z REKOMENDACJAMI USPRAWNIEŃ
Optymalizacja procesu rekrutacji udzieli odpowiedzi na pytania jak skuteczniej rekrutować właściwych kandydatów i angażować w proces aktualnych pracowników, a także lepiej się komunikować z jednymi i z drugimi. Zbadamy funkcje Twojego procesu rekrutacji oraz praktyki, nawyki organizacyjne i przekonania demonstrowane przez ludzi zaangażowanych w ten proces.
Badanie obejmuje: analizę funkcjonalną procesu / procedur, analizę efektywności praktyk dotyczących budowania strategii rekrutacyjnych i marketingu rekrutacyjnego, analizę kluczowych elementów Employer Brandingu wpływających na skuteczność rekrutacji, charakterystykę sektorową rynku pracy, badanie opinii użytkowników procesu (menedżerowie, zespoły rekrutacyjne w działach HR) jak też osób nowo zrekrutowanych.
Wypracujemy rekomendacje, które pozwolą wyeliminować wąskie gardła, skrócić i zwiększyć efektywność procesu rekrutacji. Doradzimy jak poprzez skuteczność rekrutacji wspierać realizację strategii biznesowych w firmach.


2.
OPTYMALIZACJA FUNKCJI PERSONALNYCH
Optymalizacja funkcji personalnej to ocena efektywności procesów HRM oraz pracy działu HR w kontekście dostarczania organizacji pożądanych efektów. Sprawdzimy, jak można usprawnić działanie funkcji HR w organizacji, tak żeby zespół HR był partnerem biznesowym dla menedżerów oraz zarządów firm. W projekcie badamy na ile procesy, systemy, funkcje i praktyki HR spełniają oczekiwania firmy pod kątem efektywnego zarządzania potencjałem ludzkim organizacji. Wypracowujemy też rekomendacje jak usprawniać procesy HR, aby były adekwatne do strategii biznesowych organizacji i wspierały ich realizację.
W ramach optymalizacji:
- damy HR-owcom dane i narzędzia do budowania strategicznej roli HR w organizacji,
- przeanalizujemy funkcje, narzędzia i praktyki HR obsługujące cały proces funkcjonowania pracownika w firmie od rekrutacji po odejście z pracy,
- zweryfikujemy efektywności stosowanych narzędzi tj. systemy rekrutacji, wynagrodzeń, szkoleń, motywowania, ocen pracowniczych, sukcesji, zarządzania talentami,
- wspólnie z zespołem HE przeprowadzimy analizę jakościową i ilościową zasobów ludzkich pod kątem wspierania realizacji strategii biznesowej firmy,
- będziemy wspierać zespół HR we wdrażaniu rekomendacji z optymalizacji i usprawnień.
3.
BADANIA SATYSFAKCJI I ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW
Zmotywowany i zaangażowany zespół pracowników jest kluczowym warunkiem realizacji każdej strategii biznesowej i operacyjnej efektywności. To ludzie z ich kompetencjami, talentami, doświadczeniem, kreatywnością, otwartością na zmiany, lojalnością i szybkością ucznia się budują przewagę konkurencyjną firmy. To, czy pracownicy zaangażują swój potencjał w realizację stawianych w organizacji celów, zależy od ich motywacji i jakości motywowania.
HR może skutecznie wspierać bezpośrednich przełożonych w utrzymaniu zaangażowania pracowników poprzez swoje narzędzia i systemy oraz podnoszenie jakości przywództwa w organizacji.
Pomagamy zespołom HR zrealizować tę rolę w organizacji poprzez projektowane i wdrażanie badań opinii, zaangażowania i satysfakcji pracowników.
Badamy:
- Opinie pracowników,
- Satysfakcję z pracy,
- Zaangażowanie pracowników,
- Jakość relacji i ich wpływ na zaangażowanie pracowników (w tym jakość współpracy z przełożonym oraz w zespole i komunikację w firmie),
- Symptomy wypalenia: zespołów i organizacji,
- Wpływ motywatorów materialnych i poza-materialnych,
- Kompetencje (w tym możliwość rozwijania kompetencji przez pracowników oraz panujące warunki pracy)
- Postawy oraz przekonania pracowników,
- Wpływ Employee Experience na Candidate Experience i wizerunek firmy na rynku pracy,
- Jakość komunikacji i współpracy w zespołach wielopokoleniowych i wielokulturowych. Wspieramy zespoły HR w komunikowaniu wyników oraz rekomendacji z badania do zarządów oraz kadry menedżerskiej.
Doradzamy jak wdrażać niezbędne zmiany i usprawnienia do praktyk wpływających na zaangażowanie pracowników.
